Home

15. juni - Better work bitch

Gratulerer! Dette går jo som en lek! Vekten din krymper hver uke, og nå burde du kunne merke tydelig forskjell. Helsegevinstene ved å gå ned i vekt kommer allerede ved vektreduksjon på ett eller to kilo. Det er bare å gratulere. Bravo!

En skulle kanskje tro at resultatene var svært synlige nå, det mener både vekta og motivatoren i vektklubb.no. Selv har jeg jo latt som om jeg har sett noe fra første dag, men nå må jeg innrømme at jeg gjerne skulle merket noe på klærne.

For selv om jeg ikke kan forvente noen ekstrem forvandling på 4 uker, så må jo kiloene være tatt fra ett eller annet sted?

Jeg må innrømme at jeg har følt meg litt light-headed i det siste…

Det er dessverre ingen som gisper når de ser meg og lurer på hva som har skjedd. Men så går jeg også inn for en varig endring, og da er visstnok det beste stikkordet TÅLMODIGHET.

I helgen var jeg på hytta, og jeg må si at jeg nøt hvert sekund av lørdagen. Fri flyt av vin og sjokolade, kan man bedre ha det?

Lørdag kveld hadde jeg litt den samme følelsen som når det nærmer seg midnatt på julaften. Et helt år til neste gang… En hel uke til neste Gullbrød, Kvikk-Lunsj, Peanøttkubbe, Melkesjokolade (iskald sådan!), Toppris… STOP IT!

gullbrod

Jeg var i hvert fall beinhard på søndag igjen. Vi hadde piknik på stranda, og rester fra lørdagens kakekalas var med i kurven.

”Nei, takk” sa jeg.

Så enkelt, så vanskelig.

Det er egentlig genialt å ha veiedag på mandag, for det hjelper veldig i forhold til å kommer på rett spor igjen etter lørdagen.

Jeg ble en smule mismodig da jeg gikk på vekta i dag, for etter 3 uker med strålende resultater viste den nå “bare” 300 gram nedgang. 300 gram for en hel ukes standhaftighet? Det er sgu frekt!

Men da jeg gikk fra jobben sa den ene kollegaen min at hun syntes hun kunne se litt forskjell, sånn helt på ordentlig. Og mer skulle det ikke til før jeg fikk nytt mot og inspirasjon.

Nå har jeg akkurat laget 4 porsjoner fiskemiddag, hvorav 3 går rett i fryseren.

Go, Mary!

Patience (lyrics)

1,2,1,2,3,4
[whistle]
Shed a tear ’cause I’m missin’ you
I’m still alright to smile
Girl, I think about you every day now
Was a time when I wasn’t sure
But you set my mind at ease
There is no doubt
You’re in my heart now

Said, woman, take it slow
It’ll work itself out fine
All we need is just a little patience
Said, sugar, make it slow
And we come together fine
All we need is just a little patience
(patience)
Mm, yeah

I sit here on the stairs
‘Cause I’d rather be alone
If I can’t have you right now
I’ll wait, dear
Sometimes I get so tense
But I can’t speed up the time
But you know, love
There’s one more thing to consider

Said, woman, take it slow
And things will be just fine
You and I’ll just use a little patience
Said, sugar, take the time
‘Cause the lights are shining bright
You and I’ve got what it takes
To make it, We won’t fake it,
I’ll never break it
’cause I can’t take it

[whistle]
…little patience, mm yeah, mm yeah
need a little patience, yeah
just a little patience, yeah
some more patience, yeah
need some patience, yeah
could use some patience, yeah
gotta have some patience, yeah
all it takes is patience,
just a little patience
is all you need

I BEEN WALKIN’ THE STREETS AT NIGHT
JUST TRYIN’ TO GET IT RIGHT
HARD TO SEE WITH SO MANY AROUND
YOU KNOW I DON’T LIKE
BEING STUCK IN THE CROWD
AND THE STREETS DON’T CHANGE
BUT BABY THE NAME
I AIN’T GOT TIME FOR THE GAME
‘CAUSE I NEED YOU
YEAH, YEAH, BUT I NEED YOU
OO, I NEED YOU
WHOA, I NEED YOU
OO, ALL THIS TIME **
(ah)

Leave a comment