Home

17. juli vibeke ailo susanne meg collage

Det er mange som syns litt synd på meg denne sommeren. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang tidligere har hatt mindre enn 3 uker sommerferie i strekk. I år har jeg hatt 1 uke, og jeg skal ikke ha mer ferie før til høsten. Stakkars meg.

Disse to første ukene av fellesferien har det ikke vært nevneverdig mye sol på dagtid i ukedagene. No offence, men lyden av plaskende regn utenfor kontorvinduet er som musikk i mine ører. Misforstå meg rett, jeg stortrives på jobb og med menneskene jeg er på jobb sammen med, men det er klart at dersom vi hadde hatt en sommer som i fjor, så ville jeg kanskje ha lengtet noe mer etter strand og bading enn jeg gjør nå.

Det som er så utrolig hendig, er at sola som regel titter frem akkurat i det jeg logger av PCén. Så denne uken har jeg nytt akkurat like mye sol som resten av feriefolket i denne byen, tror jeg. Og de siste to helgene har jo vært supre, med soling og bading og is. Og det ser lovende ut for denne helgen så langt også!

En venninne fra Trondheim og hennes ubeskrivelig søte sønn, kom på overnattingsbesøk. Endelig fikk the Lucky Duck noen å leke med! Og jeg og Vibeke satt oppe til langt på natt og skravla og drakk… eplejuice uten sukker. Jeg BURDE sikkert ha fått mer søvn, men er det noe jeg har lært av VG-reklamer og Sex and the City, så er det dette:

STOP SHOULDING ALL OVER YOURSELF!

Livet er ikke bare burde-burde, det gjelder å gripe de gode øyeblikkene og makse dem. Jeg er helt sikker på at samtalen med Vibeke ga meg mer påfyll enn 8 timers søvn noen gang har gjort.

I går fikk jeg og Susanne maks ut av ettermiddagssola da vi møttes på Aker Brygge etter jobb. Og med tanke på veiedag på mandag, klarte jeg å motstå både frappe, Tiramisu, soft-is og belgisk vaffel på Brygga… Det var nok 3500 kalorier spart, tenker jeg.

Et par glass Prosecco tillot jeg meg imidlertid…

… for å takle den tøffe hverdagen.

Bamboleo (lyrics)

Ese amor llega asi de esta manera
No tiene la culpa
Caballo de danza vana
Porque es muy despreciado por eso
No te perdono llorar
Ese amor llega asi esta manera
No tiene la culpa
Amor de compra why venta
Amor de en el pasado
Bem, bem bem bem, bem bem bem
Bem, bem bem bem, bem bem bem
Bamboleo bambolea
Porque mi vida yo la prefiero vivir asi
Bamboleo bambolea
Porque mi vida yo la prefiero vivir asi
No tienes perden de Dios
Tu eres mi vida la fortuna del destino
En el destino del desamparado
Lo mismo ya que ayer
Lo mismo soy yo
No te encuentro l’abandon
Eres imposible no te encuentro de verdad
Por eso un dia no encuentro si de nada
Lo mismo ya que ayer
Lo pienso en ti
Bamboleo bambolea
Porque mi vida yo la prefiero vivir asi
Bamboleo bambolea
Porque mi vida yo la prefiero vivir asi
Bamboleo bambolea
Porque mi vida yo la prefiero vivir asi
Bamboleo bambolea
Porque mi vida yo la prefiero vivir asi
Bamboleo bambolea
Porque mi vida yo la prefiero vivir asi
Bamboleo bambolea
Porque mi vida yo la prefiero vivir asi
Bamboleo bambolea
Porque mi vida yo la prefiero vivir asi
Bamboleo bambolea
Porque mi vida yo la prefiero vivir asi!

Leave a comment